Ik adviseer merken

Introductie

Als adviseur een oplossing bedenken voor een merkprobleem bij een opdrachtgever werkt meestal niet goed. Inhoudelijk niet, omdat de klant veel (meer) informatie (impliciet) heeft over het merk dan een buitenstaander. Relationeel niet, omdat er een ouder-kind-relatie ontstaat: de ouder/ adviseur weet het beter (denkt hij/zij). Met als gevolg dat jij als adviseur de probleemeigenaar wordt in plaats van de opdrachtgever. 

Tools

Als merkadviseur heb je een groot aantal tools tot je beschikking om je klanten te supporten in het nemen van goede merkbeslissingen zoals lateraal denken en mind mapping. Wat daarbij ontbreekt is het creëren van een indrukwekkende ervaring die het onderscheid verheldert tussen de impliciete roep van onbewust verwerkte informatie dat verandering nodig is en de systeemdruk om alles maar ‘gewoon’ te laten zoals het is.

Voor je adviesmerk

Een Merkopstelling maakt het mogelijk om onderscheid te maken tussen onbewust verwerkte informatie bij merkbeslissers en hun angst om hun veilige pad te verlaten. Daardoor kun je iedere opdrachtgever in staat stellen haar/zijn merkvraagstuk ‘zelf’ op te lossen. Conform Confucius‘ aanpak Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken. Of in termen van Design Thinking Show, don’t tell. De Merkopstelling creëert een optimale ervaring voor je klant door haar integratie van denken, voelen en willen.

Voor jezelf

Een Merkopstelling maakt het niet alleen mogelijk voor je klant om de effecten van een merkbeslissing te verhelderen. Je wordt je zelf ook veel bewuster van het grotere geheel van het merk en van je eigen onbewuste kennis.

Waarom merkopsteller worden

De Basisopleiding Merkopstelling bied je:

  1. Bewustwording van het grotere geheel
  2. Persoonlijke en zakelijke groei
  3. Integratie van ratio en gevoel bij je klant en jezelf
  4. Stimulans voor goed gebruik van je eigen intuïtie
  5. Ontwikkeling van je denken in merken als systemen
  6. Inzichten in je eigen praktijkcasus
  7. Al doende leren via video-analysen
  8. Aanvulling op andere opleidingen over opstellingen
  9. Extra tool in je merkontwikkeling gereedschapskist
  10. Verrijking van je CV.

Meld je nu aan voor de Basisopleiding Merkopstelling

en mail wim.jurg@merkopstelling.nl of bel 06 – 107 44 198.

Check merkbeslissing of wordt Merkopsteller

Over Merkopstellingarrow right icon

Merkopstellersarrow right icon

Opleidingarrow right icon

Literatuurarrow right icon

Blogarrow right icon

Inleiding Merkopstellingarrow right icon

Merkopstelling

om zicht krijgen op de effecten van je merkbeslissing

Check merkbeslissing of wordt Merkopsteller

Over Merkopstellingarrow right icon

Merkopstellersarrow right icon

Opleidingarrow right icon

Literatuurarrow right icon

Blogarrow right icon

Inleiding Merkopstellingarrow right icon