Blogs
Merkdenken en systemisch werken
De basis van een merk vormt de integratie van zaken die mensen als tegenstellingen ervaren. De Merkopstelling verbindt het initiëren van verandering via merkbeslissingen, het doordenken daarvan vanuit merken als systemen en het doorvoelen van die verandering vanuit systeemopstellingen. In de onderstaande blogs worden verschillende opstelllingsaspecten van de Merkopstelling belicht door Merkopstellers. Achterliggende inzichten over het merk als systeem zijn te vinden op de website van Wim Jurg. Hierbij meteen nog even de links naar mijn eigen defnities rond merkontwikkeling en naar de systemische definitelijst van Dennis van Berlo.
Stappenplan OnlineMerkopstelling
Stappenplan voor de OnlineMerkopstelling maakt het mogelijk voor de Merkopsteller om secuur te werk te gaan.
Zelfreflectie OnlineMerkopstelling
Door bewust en gericht stil te staan bij wat je hebt gedaan en daaraan betekenis te geven kun je meer effect hebben met je doen en laten bij een OnlineMerkopstelling.
Zelfreflectie FysiekeMerkopstelling
Door bewust en gericht stil te staan bij wat je hebt gedaan en daaraan betekenis te geven kun je meer effect hebben Uiteindelijk ben je zelf het belangrijkste bij een FysiekeMerkopstelling.
Stappenplan TafelMerkopstelling
Stappenplan van de tafelvariant van de Merkopstelling maakt duidelijk hoe deze kan worden uitgevoerd.
Verslag Merkopstelling
Een goed verslag van een Merkopstelling helpt de Merkvrager de nieuwe inzichten goed te verwoorden naar andere betokkenen.
Zelfreflectie TafelMerkopstelling
Door bewust en gericht stil te staan bij wat je hebt gedaan en daaraan betekenis te geven kun je meer effect hebben met je doen en laten bij een TafelMerkopstelling.
Beschrijving TafelMerkopstelling
Net als bij tafelvariant van familieopstelling, krijg je bij TafelMerkopstelling helikopter-view op je merk. Zo kun je vooraf effect zien en voelen van je merkbeslissing, zoals nieuw logo of product.
De kracht van dualiteit
Competentie van een Merkopsteller bevat kennis over merken en systeemopstellingen, vaardigheid om een Merkopstelling goed te begeleiden en duale houding. Over het laatste gaat het hier.
Merkbeslissing als interventie
Door merkbeslissingen te benaderen als interventies in systemen, wordt je je bewust van feedbacklussen tussen verandering en huidige kernelementen van je merk.
Emotie zonder informatie
Het vervullen van een rol in een merkopstelling maakt je op een bijzondere manier bewust van hoe emoties werken; daarnaast geven de projecties je inzicht in je eigen situatie
Visie op Opleiding Merkopstelling
Merkopstellingen leren begeleiden is gebaseerd op hybride cycli van doen, waarnemen, nadenken en toepassen.
Beschrijving FysiekeMerkopstelling
Net als bij familieopstelling, ervaar je bij FysiekeMerkopstelling het systeem van binnenuit. Zo kun je vooraf het effect zien en voelen van een merkbeslissing, zoals een logo-verandering.
Sleutel tot diepgaand merkinzicht
Deze blog laat je ontdekken hoe deze unieke benadering, gebaseerd op familieopstellingen, je kan helpen verborgen informatie uit onbewuste processen te destilleren en je merk naar nieuwe hoogten te brengen.
Beschrijving OnlineMerkopstelling
Net als bij onlinevariant van familieopstelling, krijg je bij OnlineMerkopstelling digitaal nieuw overzicht. Ook zo kun je vooraf gevolg ervaren van merkbeslissing, zoals prijsverandering.
Merk als systeem
Door merken te benaderen als systemen, wordt je bewust van de interacties tussen de merkelementen.
Welke variant van Merkopstelling?
Voordelen van de fysieke, online- en tafelvariant van de Merkopstelling
Het merk en het meisje
Via een Merkopstelling kun je een mooie stap zetten in het ontwikkelen van jezelf, je familieverhoudingen en je familiemerk.
Stappenplan FysiekeMerkopstelling
Dit stappenplan beschrijft de procedure voor het goed uitvoeren van een fysieke variant van de Merkopstelling.
Ook ontdekken hoe je onderneming verder kan groeien?
Via een OnlineMerkopstelling kun je merkbeslissingen snel en gemakkelijk digitaal checken.
Hoe draagt Merkopstelling bij aan Busines For Good?
Merken moeten in dienst staan van Maatschappij, Markt en Mens.
Hoe doorbreek je dilemma’s in merkvraagstukken
Wie vanuit zijn professie met merken werkt, loopt geheid zo nu en dan tegen hersenbrekers aan. Dat komt omdat er altijd wel iets moet veranderen aan een merk.
Waarom je een merkopstelling moet doen voor je beslist
Bij het nemen van merkbeslissingen is het belangrijk om eerst samen met anderen de tijd te nemen om goed te kijken naar het effect van merkbeslissingen.
Het onder-ons voordeel van tafelopstellingen
Veiligheid is een belangrijke behoefte van mensen. Een tafelopstelling voelt voor vraagsteller vaak als veiliger, omdat het in klein gezelschap gedaan kan worden.
Met merkopstelling op weg naar consent
Bij het nemen van merkbeslissingen is het belangrijk om eerst samen met anderen de tijd te nemen om goed te kijken naar de (onbewust) verwachte effecten ervan.
Waarom deze campagnes echt niet meer kunnen
“Hongerige kinderen en witte redders zijn nog altijd aanwezig in campagnes van Nederlandse ontwikkelingsorganisaties. Wat gaat er mis, en hoe kan dat beter?
Ben je een waaimerk of een krachtmerk?
Ik denk dat er heel wat Y-karakters rondlopen op deze aarde! Vind ze en bind ze!
Gezondheid staat voorop bij fysieke merkopstelling
Wanneer je gezond bent, ben je van harte welkom bij een merkopstelling als opdrachtgever of representant.
Veilige variant fysieke merkopstelling
De fysieke variant van de merkopstelling kan veilig plaatsvinden in het huidige corona-tijdperk.
Whole-brain-merkbeslissing met merkopstelling
Je denkt soms wellicht “Had ik dat niet eerder kunnen weten?”. Als je een merkopstelling had gedaan, dan had je dat waarschijnlijk wel eerder geweten.
Zeven redenen voor video merkopstelling
Een merkopstelling doen of bijwonen in het echt is een bijzondere ervaring. Maar als die voorbij is, is het ook voorbij. De vraag is dan: Wat onthoud je er van?
Emotie van merk is te vangen
‘Een leven lang leren’ is mijn motto. In mijn bijna veertigjarige carrière ontwikkelde ik me van kwantitatief marktonderzoeker naar kwalitatief merkonderzoeker en van storyteller naar merkopsteller.
Merken staan buitenspel
Het kapitalisme zoals we dat kennen loopt op zijn laatste benen. Merken plaatsen zichzelf meer en meer buitenspel.
Biodanza on the move
De effecten van de merkopstelling voor Dans en Leef