Merkdenken en systemisch werken

De basis van een merk vormt de integratie van zaken die mensen als tegenstellingen ervaren. De Merkopstelling verbindt het initiëren van verandering via merkbeslissingen, het doordenken daarvan vanuit merken als systemen en het doorvoelen van die verandering vanuit systeemopstellingen. In de onderstaande blogs worden verschillende opstelllingsaspecten van de Merkopstelling belicht door Merkopstellers. Achterliggende inzichten over het merk als systeem zijn te vinden op de website van Wim Jurg. Hierbij meteen nog even de links naar mijn eigen defnities rond merkontwikkeling en naar de systemische definitelijst van Dennis van Berlo.

Beschrijving AnkerMerkopstelling

Beschrijving AnkerMerkopstelling

Net als bij ankervariant van familieopstelling, krijg je bij AnkerMerkopstelling helikopter-view op je merk. Zo kun je vooraf effect zien en voelen van je merkbeslissing, zoals nieuw logo of product.

Lees meer
Beschrijving TafelMerkopstelling

Beschrijving TafelMerkopstelling

Net als bij tafelvariant van familieopstelling, krijg je bij TafelMerkopstelling helikopter-view op je merk. Zo kun je vooraf effect zien en voelen van je merkbeslissing, zoals nieuw logo of product.

Lees meer
De kracht van dualiteit

De kracht van dualiteit

Competentie van een Merkopsteller bevat kennis over merken en systeemopstellingen, vaardigheid om een Merkopstelling goed te begeleiden en duale houding. Over het laatste gaat het hier.

Lees meer
Emotie zonder informatie

Emotie zonder informatie

Het vervullen van een rol in een merkopstelling maakt je op een bijzondere manier bewust van hoe emoties werken; daarnaast geven de projecties je inzicht in je eigen situatie

Lees meer
Sleutel tot diepgaand merkinzicht

Sleutel tot diepgaand merkinzicht

Deze blog laat je ontdekken hoe deze unieke benadering, gebaseerd op familieopstellingen, je kan helpen verborgen informatie uit onbewuste processen te destilleren en je merk naar nieuwe hoogten te brengen.

Lees meer
Emotie van merk is te vangen

Emotie van merk is te vangen

‘Een leven lang leren’ is mijn motto. In mijn bijna veertigjarige carrière ontwikkelde ik me van kwantitatief marktonderzoeker naar kwalitatief merkonderzoeker en van storyteller naar merkopsteller.

Lees meer