Merkopstellers

De merkopstelling is ontwikkeld door Wim Jurg. Wims Basisopleiding Merkopstelling is in 2018 met goed gevolg afgerond door Jan Seegers, Mariëtte van Duijn, Piet van Veen, Rob Overgaauw en Willem Brethouwer. Maak een afspraak met degene bij wie je het beste gevoel hebt.

Wim Jurg (PhD): 06 107 44 198

Wim heeft achtergrond als econometrist en psycholoog. Hij is in 2000 gestart met promotie-onderzoek naar toepassing systeemopstellingen op merkvraagstukken en heeft dit in 2010 afgerond. Daarnaast heeft hij circa vijftig studenten begeleid die onderzoek naar merkopstellingen hebben gedaan bij de Open Universiteit. Sinds 2002 heeft hij zelf circa twee honderd merkopstellingen begeleid.

Jan Seegers (MBM)06 524 363 04

Eigenlijk ben ik al mijn hele leven gefascineerd door het verschijnsel ‘merk’. Daarom heb ik er maar mijn beroep van gemaakt! Als merkstrateeg, merk- & organisatieopsteller en docent merk- & reputatiemanagement, help ik marketing- en brand managers graag met het verkrijgen van verdiepende inzichten in hun vraagstukken door merkopstellingen te combineren met ‘traditionele’ analyse. 

Mariëtte van Duijn

Mariëtte is is haar dagelijkse leven manager Marketing & Sales bij TastyBasics, dat producten ontwikkelt voor mensen die een gezonde eetstijl belangrijk vinden. Voor merkopstellingen over merken die bij willen dragen aan een gezonde samenleving moet je dus bij Mariëtte zijn!

Piet van Veen

In 2007 heb ik het systemisch werken en waarnemen leren kennen, en ontdekt hoe waardevol opstellingen kunnen zijn voor mensen en bedrijven.  Sinds 2011 begeleid ik zelf opstellingen. Mijn specifieke interesse lag vanaf het begin bij organisatieopstellingen en ondernemersopstellingen voor zzp-ers en mensen die overwegen een bedrijf te starten. Van merkopstellingen, zoals die door Wim Jurg zijn ontwikkeld  had ik tot 2014 nog niet gehoord.  Ik pas merkopstellingen nu regelmatig toe met name in tafelopstellingen.

Rob Overgaauw

Rob Overgaauw helpt ondernemers met behulp van merkopstellingen en video om dieper naar hun merk te kijken. Het DNA van de ondernemer maakt een groot deel uit van de merkidentiteit. Wie zich op video profileert en zich terugziet weet meteen of het stroomt. Eventuele spanningen kunnen met een merkopstelling worden onderzocht en opgehelderd. www.elevatorpitchonline.nl

Willem Brethouwer

Mijn achtergrond in markt en merkonderzoek, en mijn fascinatie voor het onzichtbare veld waarin merkbeslissingen worden genomen, maken dat ik bewust gekozen heb om merkopsteller te worden. De merkdynamiek ontwarren en laten ontwaren is mijn drive. Meer weten: https://www.samr.nl/product/merkopstelling.

Joost Augusteijn

Je bent bezig met een organisatievraagstuk. Maar heb je zicht op alle relevante aspecten en de daarbij horende perspectieven? Die krijg je niet scherp als je er alleen over praat met elkaar. Die krijg je scherp met een zogenaamde merkopstelling. Tijdens een opstelling worden die abstracte aspecten vertegenwoordigd door mensen waardoor ze echt tot leven komen. Hierdoor krijg je zich op de onderlinge relaties tussen de relevante aspecten van een complex vraagstuk. Verder kun je onderdelen van het systeem laten bewegen waarmee je al vooraf een beeld krijgt van de effecten van mogelijke veranderingen.

Gidie Ritzerveld

Opzetten van initiatieven gericht op kwetsbare groepen in de samenleving. Als people manager/coördinator put ik uit veelvuldige ervaringen als projectleider in Ghana (6 jaar) (West – Africa) en als coördinator/directeur/directeur bestuurder bij Vluchtelingenwerk (21 jaar).